Visibilitzar l'esport femení és cosa de tots. Ens Ajudes?

Visibilitzar l’esport femení és cosa de tots. Ens Ajudes?

CAMPANYA #ThoEstasPerdent #EsportFemeni, per a la difusió de l’esport femení als mitjans (SGEAF, CAC, CCMA, ICD)

https://www.thoestasperdent.cat/

L’objectiu de  la campanya #ThoEstasPerdent  és promoure una presència més gran de les dones esportistes als mitjans, contribuint així a avançar a cap a la plena igualtat, trencar estereotips socials i mediàtics respecte de l’esport femení i posicionar-lo com un contingut d’interès i capaç d’atraure grans audiències. També pretén consolidar en l’audiència -especialment en infants i adolescents- referents de l’esport femení, ja que massa sovint només tenen com a referents esportistes masculins.

La campanya #ThoEstasPerdent  té el lema “Si no veus esport femení, t’estàs perdent la meitat de l’espectacle”. La iniciativa consta de diverses peces audiovisuals que han protagonitzat cinc esportistes d’elit: la medallista olímpica de natació Mireia Belmonte, la multicampiona del món de motociclisme Laia Sanz, la subcampiona de la Champions League femenina de futbol, Alexia Putellas, la tricampiona d’Europa i subcampiona olímpica de bàsquet Laia Palau i la campiona europea sub-20 d’heptlatló i rècord del món de pentatló i heptatló sub-18, Maria Vicente.

En els anuncis, les cinc esportistes acompanyen el missatge de la campanya amb el gest de tapar-se la meitat de la cara com a símbol que no veure esport femení suposa perdre’s la meitat de l’espectacle. Les institucions promotores de la campanya han contactat amb clubs, federacions, consells esportius i esportistes, tant masculins com femenins, per llançar-los un challenge perquè contribueixin a difondre aquest gest com una manera de donar suport  i d’adherir-se a la campanya.

La campanya #ThoEstasPerdent ha estat presentada avui 24 de gener en un acte a l’auditori de La Pedrera i ha comptat amb el president del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC), Roger Loppacher, la vicepresidenta i presidenta en funcions de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Núria Llorach, el secretari general de l’Esport i de l’Activitat Física, Gerard Figueras, i la presidenta de l’Institut Català de les Dones, Laura Martínez. L’acte s’ha celebrat a La Pedrera, a Barcelona, i ha comptat amb la presència d’esportistes d’elit, responsables de federacions, consells esportius, esportistes, de clubs i de mitjans de Difusió de la campanya.

La difusió ha començat amb uns anuncis previs (teasers) protagonitzats per cadascuna de les cinc esportistes, que s’han emès des de dilluns passat fins ahir com a preparació de la campanya. partir d’avui s’emetrà l’espot i la falca de la campanya per TV3, Esport3, Super3, betevé, La Xarxa, Catalunya Ràdio, les emissores de ràdio privades de l’Associació Catalana de Ràdio (ACR), diverses ràdios i televisions locals, i pel circuit tancat de televisió dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (Canal FGC) i pel canal MouTV, de Transports Metropolitans de Barcelona. També es difondrà per les xarxes socials Facebook, Twitter i Instagram. Les emissions finalitzaran el 14 de febrer. En el cas dels mitjans de la CCMA s’ha planificat l’emissió de 150 anuncis i falques, la majoria en els blocs de màxima audiència. Així mateix, s’han editat cartells que es distribuiran mitjançant les federacions esportives. Tot el material audiovisual i gràfic de la campanya està allotjat al web www.thoestasperdent.cat.

Compromís dels mitjans

Hores d’ara 86 mitjans de comunicació, entre els quals hi ha les principals televisions, ràdios, agències de notícies i premsa generalista i esportiva, s’han adherit al document “Compromís dels mitjans per impulsar l’esport femení”.  El text, elaborat per les entitats promotores de la campanya, proposa donar més visibilitat a les dones esportistes, avançar cap a una cobertura equilibrada entre l’esport masculí i el femení en cada mitjà i evitar els estereotips de gènere en el tractament de l’esport.

Així mateix, els mitjans es comprometen a formar en perspectiva de gènere el seu personal en l’àmbit dels esports i a fomentar la presència paritària de periodistes en les redaccions i en els espais d’opinió i les tertúlies esportives.comunicació.

Podeu trobar tota la informació i els materials de la campanya (cartells, vídeos, teasers, falca publicitària, fotografies,…) #ThoEstàsPerdent #EsportFemeni  a l’enllaç: https://www.thoestasperdent.cat/

Publicat a Sense categoria.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *